Pagina's

DIY | Body scrub


Vandaag vertel ik hoe je zelf je eigen body scrub kunt maken. Het is niet duur en heel eenvoudig om te doen. Je hebt er maar een paar dingetjes voor nodig en je kunt er best een tijdje mee vooruit! Het leuke is dat je het helemaal kunt maken zoals je zelf wilt. Hou je van zoet? dan kun je bijvoorbeeld gaan voor etherische olie van mandarijn of sinaasappel, of vindt je het toch lekkerder om uit de douche te stappen met de heerlijk frisse geur van pepermunt. Het kan allemaal!



Gebruik de geur die bij jou past. Ik heb deze keer gekozen voor mandarijn en ik moet zeggen, toen ik in het potje rook vond ik het enorm zoet.. een beetje té misschien, maar toen ik de scrub gebruikte viel het reuze mee. Mijn huid voelde weer lekker zacht aan, ik rook lekker en een leuk pluspuntje; de badkamer rook ook heeeerlijk! Ga je dit nou ook maken? Laat dan in een reactie achter welke geur(en) jij gebruikt hebt, en wat je er van vond. Dan kan ik die misschien ook eens uit proberen! :)


Wat heb je nodig:
-1,5 kopje zeezout
-1 kopje gesmolten kokosolie
-10-12 druppels etherische olie
-Een potje om het in te bewaren (Ik gebruik er een die ik ooit kocht op een markt bij een smoothie kraampje)
-Een kom en een lepel.

Etherische olie kun je bestellen op internet of kopen bij bijvoorbeeld:
-De Tuinen

-Broeders gezondheidswinkel
Hoe maak je het:
-Giet het zout in de kom en voeg de gesmolten kokosolie toe.
-Roer het even goed door!
-Voeg nu de etherische olie beetje bij beetje toe en roer het af en toe door.
-Als alles goed door elkaar gemengd is, kun je het met een lepel in het potje scheppen.
-Laat het potje nog voor ongeveer 10 minuutjes open staan.
-Draai daarna de deksel er op en versier het potje eventueel met tape, touwtjes of andere leuke dingen.
-Nu is het klaar op te gebruiken! :)

Succes!

Tip: Ga je de zon in? Scrub je lichaam dan de avond van te voren, zo haal je de dode huidcellen weg waardoor de kleur dieper doordringt in je huid.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten