Pagina's

DIY | Kurkuma masker


Hi! Een tijdje geleden had ik het over het maken van je eigen cosmetica en vertelde ik hoe je een kleimasker kunt maken. Zoals jullie misschien nog weten maak ik veel van mijn cosmeticaproductjes zelf, zo ook dit kurkuma masker. Kurkuma is enorm goed voor de huid, een natuurlijke huidhersteller! Het helpt namelijk tegen acne, eczeem, littekens, droge huid en andere huidproblemen. De anti-oxidanten die het bevat, zorgen er ook voor dat je huid minder snel verouderd en heerlijk zacht aanvoelt. En om het masker helemaal af te maken heb ik de kurkuma gemengd met yoghurt (Stoot beschadigde en vervuilde huidcellen af) en honing (Heeft ook een herstellende werking). Ik vind het zelf echt een heel fijn maskertje, hopelijk jullie ook!


Ingrediënten:
-2 eetlepels Griekse yoghurt
-1 eetlepel honing
-2,5 eetlepel kurkuma
Instructies:
-Meng alle ingrediënten in een bakje, tot een glad mengsel.
-Breng het mengsel aan op een gereinigde en droge huid.
-Laat het masker ongeveer 20 minuten drogen.
-Was het masker er af met lauw water.
-Was je gezicht daarna met een gezichtsreiniger, om de gele gloed van de kurkuma er af te halen.
-Als je nog over hebt, zou je het in een afsluitbaar bakje in de koelkast kunnen bewaren. (Een paar dagen)

Als je erg last hebt van bijvoorbeeld pigmentvlekjes, acne of eczeem raad ik aan om dit masker een paar keer in de week te gebruiken.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten