Pagina's

Zelf cruesli maken


Bijna iedere ochtend begin ik mijn dag met een lekker bakje (Griekse) yoghurt met zelf gemaakte noten cruesli. Het is zó lekker! En super gezond! Het fijne vind ik dat het makkelijk te maken is en je het redelijk lang kunt bewaren, al is dat in mijn geval niet echt nodig want er gaan bij ons thuis zomaar 2 potten per week doorheen! Ik varieer het meestal door er iedere dag een ander soort fruit doorheen te mengen, zo eet ik dus wel steeds de zelfde cruesli maar word het niet saai. Ook kun je natuurlijk steeds andere noten gebruiken, zo dat het toch net iets anders smaakt. Ik raad het echt aan om zelf eens te proberen, want het is zooo lekker en ontzettend goed voor je!!
Bekijk snel het recept :)


Ingrediënten voor ongeveer 8 porties:
-250 gram noten (bv amandelen en cashewnoten)
-50 gram gedroogde mango
-50 gram zonnebloempitten
-50 gram gedoogde bananenchips
-50 gram kokosrasp
-3 eetlepels honing
-4 eetlepels amandelpasta
-2 dadels (ontpit)

Ik haal al de ingrediënten meestal bij Broeders gezondheidswinkel, maar de meeste dingen zijn ook wel in de supermarkt te koop, of je zou het online kunnen bestellen.

Instructies:
-Verwarm de oven voor op 150 graden.
-Doe alle ingrediënten in een keukenmachine en puls tot de noten grof gehakt zijn en alles goed gemengd is.
-Bekleed een bakplaat met bakpapier en spreid het crueslimengsel uit over de bakplaat.
-Bak het ongeveer 20 tot 30 minuten in de oven.
-Laat het helemaal afkoelen, en bewaar het daarna luchtdicht.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten