Pagina's

DIY | Kleimasker































Zelf cosmetica maken, dat is véél makkelijker dan je denkt en super leuk om te doen!! Scrubs, reinigingsmelk, haarmaskers, gezichtsmaskers, ik maak het allemaal zelf. Het is veel beter voor je, want je gebruikt natuurlijke producten en je weet precies welke ingrediënten er in zitten. En buiten dat is het natuurlijk ook veel leuker om het zelf te maken! Want zeg nou zelf, het is toch veel leuker om met verse en natuurlijke ingrediënten aan de slag te gaan in plaats van naar de winkel te rijden om daar een product te kopen!


Natuurlijk maak ik niet 'alles' wat ik gebruik aan schoonheidsproducten zelf. Bijvoorbeeld shampoo, dat zou je eventueel wel zelf kunnen maken, maar dat is haast niet om te doen. Je zit dan bijvoorbeeld met de houdbaarheidsdatum of je zou zeepblokken kunnen maken, maar dat vind ik zelf persoonlijk niet zo handig. Maar wat ik gebruik voor mijn haar vertel ik een andere keer, nu wil ik jullie vertellen over mijn favorieten kleimasker. Het is super simpel te maken en je krijgt er een lekker zacht huidje van! Ik gebruik deze keer de groene klei, omdat ik op het moment hier en daar wat onzuiverheden heb. De groene klei kan gebruikt worden op de normale tot vette huid, maar als je juist een drogere en gevoeligere huid hebt zou je beter de rode of de witte klei kunnen gebruiken. (De klei kun je kopen bij bijvoorbeeld de Tuinen, je kunt het ook online bestellen.)

Ingrediënten:
-2 el groene klei
-1/2 el vloeibare honing
-1/2 el citroensap
-1/2 el water
-1 tl olijfolie

Instructies:
-Meng de ingrediënten in een bakje tot je een egaal mengsel hebt.
-Als het mengsel nog te dik is, voeg dan nog een beetje water toe.
(Het masker is goed wanneer het er uit ziet als een smeuïge pasta)

*Het masker zal na ongeveer een kwartiertje ingewerkt en opgedroogd zijn, spoel het dan af met lauw water.









           





1 opmerking: