Pagina's

DIY | Haverpeeling


Hoi, een tijdje terug maakte ik deze haverpeeling. Hij beviel eigenlijk zo goed dat ik 'm graag met jullie wil delen! Het is makkelijk te maken, je hoeft er niet veel geld voor uit te geven en het is natuurlijk enorm goed voor je huid! 


Haver werkt zuiverend, kalmerend en verzachtend, daarom is deze peeling heel goed voor de geïrriteerde, gevoelige en droge huid. Dat is ook de reden dat ik het zo'n fijne peeling vind, want mijn huid is nogal droog en vooral gevoelig. Ik vind het echt een hele fijne peeling, en raadt het echt aan voor iedereen met een droge/gevoelige huid! 

Wat heb je nodig voor 1 peeling van gezicht & lichaam:
-100 gram haver
-2 eetlepels honing
-een beetje warm water

Hoe maak je het:
-Doe de haver in een blender of keukenmachine en maal het fijn.
-Doe de gemalen haver in een kom en doe daar de honing bij.
-Voeg nu wat water toe tot het een smeerbare pasta is.
-De peeling is in de koelkast ongeveer 1 dag houdbaar.  

Maak je huid vochtig met lauw water, breng de peeling aan en masseer voorzichtig in met ronddraaiende bewegingen. Spoel af met lauw water. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten